Sunday, October 23, 2011

"BENGKEL D DAPUR" ASAS KULINARI BAGI PERNIAGA MUSLIM




Seni kulinari adalah satu program yang mendedahkan dunia kepada seni masakan.Banyak institusi menawarkan kursus ini di peringkat sijil, diploma dan ijazah sarjana muda bagi menlahirkan insan yang boleh bersaing dengan bangsa lain terutama di dalam penyediaan makanan di seluruh pelusuk dunia. Apa yang menyedihkan, ramai di antara pengusaha makanan Muslim, tidak mengikuti kursus kulinari dan tidak menitik beratkan seni kulinari ini di dalam masakan dan pengurusan mereka. Akhirnya, ramai pengusaha makanan Muslim yang ketinggalan dan keciciran berbanding pengusaha- pengusahja makanan yang lain.

Dengan kesedaran itulah Chef ini ingin membuka peluang kepada para peniaga Muslim ini untuk mendapatkan ilmu asas seni kulinari ini.

Chef juga bersedia mencurahkan ilmu dan pengalaman untuk anda yang berminat . Bersama kami dalam " Bengkel D Dapur; Asas Kulinari Bagi Peniaga Muslim" anjuran PPLI yang akan di adakan pada 14-15 Disembar 2011, bertempat di Hotel KL International, Kg ,Baru, Kuala Lumpur.

Untuk pendaftaran, hubungi unit program di talian 03-62046200/324/325 atau boleh dapatkan maklumat lanjut di WWW.ikim.gov.my

1 comment:

MAYANG GARDEN said...

Kalau chef betul-betul nak bagi ilmu tak perlu tunggu nak buat kat hotel, lagipun kos kursus ini hampir RM 500. Tak semua peniaga kecil mampu pergi. Sekarang ini kan ada kemudahan teknologi, chef boleh buat video dan upload kat youtube lagi ramai orang dapat faedah. Lagipun saya tengok tak banyak maklumat tentang bidang masakan yang chef upload kat youtube. Ataupun chef cuma tumpukan kepada golongan celebrity saja kot...