Friday, May 15, 2009

SPICE ROUTE 2 - ZANZIBAR

Dalam program pengembaraan saya di Zanzibar Tazania, Saya rasa gembira kerana masyarakat disini sangat peramah dan menghormati tetamu. Disini juga ada pokok durian, rambutan sama seperti suasana kampong di Malaysia. Tugas saya di sini untuk mencari poko buah pala, pokok buah Pelaga. Saya rasa amt gembira apabila mendapat tahu pokok buah pala adalah berasal dari ke Pulau Melayu. Insyallah apabila saya sampai di Malaysia nanti akan saya lampirkan kepada anda semua gambar-gambar terbaru tentang pengembaraan saya dengan spice route selama 3 bulan. Selepas ini saya akan terus pengembaraan saya ke Sri Lanka dan negera yang terakhir yang saya lawati India....kisah sejarah rempah ratus yang terkenal di Asia tenggara.

1 comment:

liza said...

salam...
hai u...
bila nak balik msia?
nanti bincang blik le projek masa kita bcang kat bangi..ok
moga sentiasa di lindungi Allah sentiasa.

salam
liza